الأحد، 28 فبراير 2010

حضرة المتهم أبي !

*

حوار صامت يحدث في أغلب البيوت بين كل الأبناء والآباء

حوار جليل مهيب يبدأ ببرد استجواب العقل وحرارة الغضب

وينتهي ببرد الأريحية وحرارة الحب

*


كلمات : أحمد فؤاد نجم

ألحان وتوزيع : ياسر عبد الرحمن

غناء : مدحت صالح

*

(المقدمة)
*
قد يكون الفيديو غير مناسب لكنن لم أستطع تحميل المقطع الصوتي فقط
فعذرا
*
*
نازل و انا ماشى
ع الشوك برجليا
و انت السبب يابا
يللى خليت بيا
لا فرشتلى بستان
و لا حتى بر امان
اعيش عليه انسان
و الدنيا فى ايديا
و انا لما جيت م الغيب
العدل كان كيفى
و الحق كان مطمعى
و الحب كان سيفى
دقيت على الابواب
لقيتنى فى السرداب
غابه من الانياب
مسنونه حواليا
مع الاسف يابا
الدنيا دى غابه
ملناش مكان فيها
يا عينى يا وعدى
ع المغرمين بعدى
و الطيبين فيها
*
*
(النهاية)
*
*
حقك على عينى
يا ابنى يا نور عينى
لاجل الوفا بدينى
لك عندى بعض كلام
انا كنت وحدانى
و الدنيا واخدانى
عايز ونيس تانى
يقاسمنى فى الاحلام
غريب و انا فى بلدى
جبتك تكون سندى
انصفنى يا ولدى
اصبر على الايام
*
*
*
نازل وانا ماشي
*
*
*
حقك على عيني
*
*
*

ليست هناك تعليقات:

الأخبار